29. april 2019

Højbede med jordbær.

Påsken i år stof på påskefrokoster og haveprojekter.

Et af dem var at lave højbede.

Lige siden jeg fik børn har jeg gerne villet lave noget hvor børnene kunne følge noget vokse og gerne spise af det sådan er der nok mange der har det når de får børn.

Wilma er nu 9 år og Robin er 6 år og det er først i år at vi har fået lavet disse højbede.

Jeg vil ikke sige at vi ikke har prøvet de andre år men der er det mere blevet til noget med noget i en potte.

I år skulle de være.

Jeg har set disse palle side højbede mange steder og tænkt at det kunne værer fedt men sådan et par stykker.Vi lavede tre bede og manglede da noget jord så måtte vi bestille en ordentlig omgang plantejord på nettet. 

Så gik turen til planteskolen med mand og børn. Der blev købt en rabarber, 2 bærbuske og nogle jordbærplanter. 

Nu er det plantet og jeg glæder mig til at følge det hver dag :-)

Det 3 højbede lavet af pallesider 

Rabarberplanten - jeg glæder mig til at det bliver stor og fyldig.

Rabarberplanten var remonterende hvilket betydet at den kan høstes 2 gange.

Jorbærplanterne 

En solbærbusk som allerede dufter skønt.

Rød stikkelsbær - Wilma elsker dem.

Fuglebadet som samler så mange fugle.

Blomstermuld 

Potterne foran hoveddøren


Bella der hører en fugl.


Tit tit bella :-)