24. august 2014

Syning af sød nederdel til Wilma i Liberty stof og neon piping i siderne

Søndag den 24 august 2014

Jeg har syet en ny nederdel til Wilma som var hurtig og let at sy

Jeg har revet et stykke liberty i fuld bredde ca 136
Højden på stykket er længden på nederdelen + sømrum foroven ca 4cm og forneden ca 4cm
Revet ægkanterne af og delt banen i to lige stykker 
Så har jeg overlocket overkanterne og underkanterne.
Syet de to stykker sammen ret mod ret med piping i siderne.
Har foldet en søm op for neden med sømfix og lavet en stikning (ca 2,5 cm fra kanten)
Har syet en løbegang foroven af to stikninger
Stikning 1 er foroven en trykfod nede
Stikning 2 er bredden på elastikken + 2 mm (jeg har brugt elastik i bredden 2,5 cm)
Jeg har lavet to stikninger i stedet for en for at få den søde lille flæsekant foroven.

Alle kan sy denne her nemme og hurtige nederdel.

Materialerne (Liberty betsy stof, neonsytråd, neonpiping) til nederdelen er fra BettyP.dk






#183
Betsy, BettyP, Bettyp.dk, Blomstret, Bånd fra Japan, DIY, Gütermann sytråd, Japansk bånd, Liberty, Liberty art fabrics, Liberty Betsy, Syning,